ROSACEA DETOX

Ondersteunende verzorging om roodheid in rosacea en couperose te verminderen.

Scrol naar beneden voor meer informatie over natuurgeneeskundige en orthomoleculaire adviezen bij rosacea.

Bioturm Schisandra zalf – kalmeert geïrriteerde en rode huid

50 ml

Zilverzalf  van Bioturm met microzilver en zink. Pure plantaardige oliën voorzien de huid van hoogwaardige lipiden en vocht. Irritatie neemt af, de huid kalmeert.

50 ml

 

Bioturm – Anti Rotungs gezichtscreme ondersteunendeverzorging tegen rosacea en couperose

75 ml

Reinigingsmelk van Bioturm  voor  de gevoelige huid.

200 ml

Ondersteunend bij rosacea:

  • Stress zal rosacea altijd verergeren: kruiden die de belastbaarheid verbeteren zoals rhodiola en aswagandha kunnen dan helpen;
  • Stress vreet vit B, C en magnesium: vul dit dus aan naast je gezonde eetpatroon;
  • Helpend aminozuur: L-LYSINE 1000 mg 3 per dag (op nuchtere momenten ivm aminozuur competitie);
  • Suppletie: zink, vit C en Omega 3;
  • Let op met  scherpe kruiden, koffie, alcohol, chocolademelk, gember, verwarmende kruidenthee (dus ook geen chai, yoghi tea, sterrenmix) : deze zullen vaak verergering geven;
  • Een histamine arme voeding is aan te raden: vermijden dus van voeding die veel histamine bevat of veel histamine vrijzet.   Wil je het zeker weten dan kun je histamine uit ontlasting laten testen, vaak (maar niet altijd!)  komt dat er op het hoogtepunt van rosacea torenhoog uit, door dieet aanpassingen en tussentijdse hertesten kun je dan het effect van je voeding op de histamine beoordelen;
  • Rosacea komt van binnenuit: de spijsvertering en darmflora moeten eerst op orde zijn voor de rosacea kan verminderen! Een fecestest bekijkt onder andere de vertering van eiwit, vet, koolhydraat / zetmeel, de zuurtegraad in de darm, ontstekingen, de slijmvliesimmuniteit, goede en slechte flora, waaronder ook schimmels en gisten, en de reactie op gluten;
  • Ondanks alle algemene voedingsadviezen die er te vinden zijn op internet, blijft iedereen anders en de een zal nu eenmaal nooit veel vlees kunnen verteren waar de ander er geen moeite mee zal hebben. Bepaalde voeding die histamine rijk is, zal altijd olie op het vuur zijn: maar ook daar zie je grote individuele verschillen waar de 1 een uitbraak van krijgt en de ander geheel niet;
  • Alle zuivel van de koe zal een micro ontstekingsprikkel geven in de darm en daarmee de huid onrustiger maken en is dus af te raden: geit en schaap volgen vaak met 30% reactie, dus beter elimineren;
  • Of probiotica innemen dus handig is, hangt af van je originele flora: dat kun je aan de test dan weer zien. Inname van probiotica zal vaak een gunstig effect hebben;
  • Wil je niet testen dan kan een histamine dieet icm alle zuivel eruit, suppletie en crème grote verbetering geven;
  • Een andere snelle manier om het immuunsysteem te tunen en tot rust te brengen is een (3 daagse) vasten (met 3x geblenderde soep van groente, 3 verse sappen, heetwaterkuur, thee) met veel rust (bed / rustige plek, alleen tijd) en contemplatie (naar binnen keren en naar boven laten komen wat er zit: delen) en lichte beweging in de buitenlucht: wandelen /fietsen 2 uur per dag, verdelen over 4 bewegingsmomenten).